tisdag 6 januari 2015

2014-års bästa böcker

Det är svårt att välja vilka böcker som var bäst av dom man läst. Jag försöker ju välja böcker utifrån vad jag tror att jag verkligen gillar. Jag är heller inte rädd för att avsluta en bok som jag verkligen inte kommer överens med. Jag tvingar mig inte igenom en tråkig bok. Det finns alldeles för många bra böcker så att slösa tid på dom man tycker är dåliga är slöseri med både tid och energi. Sedan kanske jag är lite väl frikostig med mina femmor. Men å andra sidan har jag haft tur när jag valt böckerna jag läst. Till slut bestämde jag mig för dessa fem som får bli 2014 års bästa.

1. Pottungen av Anna Laestadius Larsson

2. Inga kelgrisar inga styvbarn av Cia Sigesgård

3. Ringens gåta av Elisabet Nemert

4. Parasitus av Christian Johansson

5. Hundpojken av Eva Hornung

Jag har skrivit om alla dessa fem böcker, sök med hjälp av bloggens sökverktyg eller i fliken recensioner för att läsa mitt omdöme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar