lördag 11 maj 2013

En välbevarad hemlighet av Kate Morton, Forums förlag

När Laurel är sexton år blir hon vittne till ett fruktansvärt brott som sker i hennes familj. Detta förändrar allt.

När Laurel som vuxen börjar nysta i vad som hände den där dagen när hon var sexton hamnar hon långt tillbaka i tiden, ända till andra världskriget. Hon kommer en dramatisk historia på spåren och upptäcker att hennes mor bär på en välbevarad hemlighet.

Den här boken är helt underbar att läsa. Den växlar mellan -60-talet, nutid och andra världskriget, mitt under blitzen i London. För varje byte av epok så tänker man, nej inte nu, jag vill veta mer. Och så dansar ögonen fram över texten för att man blir så uppslukad av den.

Jag tillhör en av de förmodade få som INTE har läst Kate Mortons Den glömda trädgården, är den hälften så bra som denna så kan jag förstå varför den är så omtalad. Jag har den i hyllan så jag får ge mig tid till den.....

En välbevarad hemlighet kan jag varmt rekommendera. Läs den!

Betyg 4.5 av 5

Detta var ett rec.ex från  Forums förlag. Tack så mycket!

6 kommentarer:

  1. Jag har läst två böcker av henne, men inte denna. Den här står på min läslista :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var min första bok av Morton men skulle absolut vilja läsa fler. Mycket bra :)

      Radera
  2. Åh, den vill jag så hemskt gärna läsa! Har läst "Den glömda trädgården" och den var inte alls dum.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var jättebra. Måste se till att få tid till Den glömda trädgården.....:)

      Radera
  3. Nu blir jag absolut sugen på att läsa den här. :-) Jag har aldrig läst något av henne tidigare, men har förstått att det är något jag borde ta tag i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan inget annat än att gilla detta :)

      Radera