onsdag 17 februari 2010

Elgiganten

Vilka smarthuvud dessa är.....När man lämnar in en dator för reparation där så får man bara efter en kort stund ett SMS med en kod, och upplysningen att man i fortsättningen kan följa sin produkt under reparationens gång. Det står även att man kan slå in koden man får på deras hemsida så kan man få upplysningar där?????? OK, har man lämnat in en mobiltelefon, dammsugare, kaffebryggare eller annat kan man ju göra det. Men om man precis har lämnat in sin dator är det ju lite svårt. Såvida man inte har en dator till, men det är väl knappast något som Elgiganten kan ta för givet!!!??? Som jag tidigare har skrivit om så lämnade jag datorn den 23 januari och det sista jag hörde var den 2 februari och då hade de beställt reservdelar som skulle ta 6-8 dagar. Sedan inte ett knyst. Så igårkväll var jag liiiiite irriterad och gick in på deras hemsida och tittade på statusen där och blev mäkta förvånad när jag kunde läsa att datorn var färdig den12 februari. Var är SMS:et om detta????? Inte i min telefon iallafall!!! Så idag ringde jag upp Elgigantens kundservice och får informationen att datorn finns att hämta i affären sedan IGÅR! Ska jag gissa mig till det då eller?????? Vi har alltid handlat på Elgiganten, men nu veti fasen om det inte är dags att byta till nå't annat.........Jag ska iallafall åka dit i eftermiddag och höra vad de har att säga om detta.....fortsättning följer....



Ha' det bra

3 kommentarer:

  1. Lite Kul att läsa om dina erfarenheter på Elgiganten. Exakt dessa har jag på intill liggande affär. Hahaha
    Hoppas allt löste sig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahaha och jag som just satt och tänkte att man kanske skulle byta till den affären. Det är tydligen skit samma. Samma skrot och korn ;) hahaha
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja du Ylva det är säkert det, men man ska ju ha förtroende för den affären man handlar i;)) Jag har blivit super bra bemött på alla vis på Elgiganten, dörför handlar jag allt mitt där.

    Men byt affär och testa, varför inte. Du kanske blir helnöjd:

    Ha en skön kväl
    Kram

    SvaraRadera