tisdag 29 december 2015

Nu så kanske det blir bra


Jag har hostat och varit förkyld sedan mitten av november, Sökte läkare i början av december men fick bara Bricanyl och hostmedicin som för övrigt kostade 248kr för en flaska på 250ml, hutlöst. Men inte hjälpte det, ja för all del hostmedicinen hjälpte ju lite på natten. Men jag vaknar flera gånger varje natt av att luftrören tjuter :( Så idag gick jag iväg igen till läkare, och nu hade det gått så lång så att det var både lunginflammation och bihåleinflammation, inte konstigt att man är helt slut och håller på att hosta ihjäl sig. Så nu fick jag antibiotika och en ny flaska hostmedicin för 248kr, dyrare än whisky haha. Hoppas det går över nu bara så att nya året börjar med friskhet och utan hosta.

Jag har dessutom en jämn födelsedag att fira några dagar in på nyåret så jag har banne mej inte tid att vara sjuk. Så hjälp till att hålla alla tummar och tår nu :)

2 kommentarer:

  1. Men usch och fy, ja dyrt är det med medicin, du ska veta vad jag lagt ut. Krya nu på dig, vila och läs.

    SvaraRadera