fredag 2 mars 2018

Döden ingen ser av Anne-Marie Schjetlein, Bokfabriken

Precis när du tror att allt kommer att ordna sig och livet är på din sida, det är då det händer.

En sjuksköterska hittas död på rälsen efter att ha sagt upp sig från sjukhuset. Många tvivlar på att Lotta skulle ha begått självmord. Hon verkade alltid så glad, älskade sitt jobb och var omtyckt av kollegorna.  

Sjukhuskorridorerna sjuder av rykten och snart är Lottas död inte det enda märkliga dödsfallet. Kirurgen Andreas Nylund känner sig alltmer otrygg och pressad i sin arbetssituation och med det ökar risken för att allvarliga vårdmisstag begås.  

När olyckan väl händer får den ödesdigra konsekvenser.  

Kopierat Bokus

Detta är författarens tredje bok om kirurgen Andreas Nylund och det blir bara bättre och bättre för varje bok. Böckerna utspelar sig i sjukhusmiljö, vilket jag gillar och tycker är lärorikt. Man behöver få upp ögonen för hur det ser ut i vården och den här författaren vet vad hon talar om.
Jag tyckte ju att Andreas behövde "tuffa" till sig lite och det anser jag nog att han gör i den här boken.
Intrigen i boken är väldigt spännande och slutet gör att jag sitter/ligger tio centimeter ovanför underlaget, så spännande. Att boken har korta kapitel gör läsningen väldigt lätt och smidig. En sån där bok som man vill veta hur det slutar men samtidigt inte vill ska ta slut. Jag ser mycket fram mot fler böcker av Anne-Marie Schjetlein. Jag är också väldigt stolt över blurben på framsidan av denna boken. Jag har skrivit om de två tidigare böckerna här och här.

Betyg 5 av 5

Tack Bokfabriken för recensionsexemplaret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar