onsdag 8 april 2009

Vem beställde detta?

Ja, det var vad jag tänkte när jag steg upp idag och tittade ut och såg att det ösregnade. Jag vill ha mera sol! Efter en sen frukost (det blev sent igår) ringde det på dörren och där stod hon, solen, Mariane. Det var länge sedan vi träffades och tog en fika tillsammans. Ni vet det där vanliga fenomenet, man träffas i affären och varje gång säger man; vi måste ses och fika nå'n dag. Men "nå'n dag" verkar aldrig dyka upp och så går tiden och ingenting händer. Men så idag kom hon min vän Mariane. Vi som för några år sedan träffades minst två gånger i veckan och många veckor även på lördagen. Varför då? Jo våra barn tävlingsdansade i Bugg tillsammans. Så vi for land och rike runt och var till hjälp och stöd för dem. De var bara 8-9 år när de började och höll på tills de var ca 16-17 om jag nu kommer ihåg rätt. Så vi har nog sett alla idrottshallar som finns i södra Sverige plus några i norr :). Vi hade i alla fall otroligt kul och det var minst lika kul att Mariane kom och hälsade på idag. Det får gärna bli en vana :)



Tindra och Gibson

Efter lite middag så körde jag hem till Marcus, Linda och lilla Tindra bus. Hon låg i sin säng och skulle sova, men så kom jag och störde och då ville hon bara komma upp. Jag fick ett par timmar med bus och mys och sedan var jag så nöjd och belåten. Det är så härligt! En annan fråga är ju så klart om föräldrarna är lika belåtna när sovstunden uteblev :) Men det är det som är en av fördelarna med att vara farmor, man kan liksom plocka "gobitarna" ur kakan *ler*. Skojar bara jag finns så klart alltid till hands!
Så dagen som började med så dåliga förutsättningar visade sig bli en strålande dag till slut ♥

Ha' det bra

2 kommentarer:

  1. Åh vad trevligt att fika!Ja du det var tider d när vi åkte super tidigt på morgonarna och kom hem sent på kvällarna. nästan så man kan sakna den tiden faktiskt!:-P Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, det är konstigt att man kan sakna att gå upp mitt i natten nästan och vara borta hela dagen, men jo ;) Kram

    SvaraRadera