måndag 6 april 2009

Flåsmyrens Kissing In The Moonlight.........


.......ja så heter han i stamtavlan vår kära Gibson men det borde vara Clumsing in The Moonlight i stället, det hade passat bättre. För något klumpigare får man nog leta efter. När vi köpte honom, på en kennel i Skåne så drömde vi (läs jag) om en ståtlig, praktfull, fisförnäm storpudel som skulle trippa så där snyggt vid sidan om en när man var ute på promenad. Ha, glöm det. Gibson vet inte vad dessa ord betyder och definitivt inte trippa. Nej, han klumpar fram som den värsta snöplog och röjer allt i sin väg. Hans favorit är att trampa en på fötterna, jag tror banne mig att han gör det på pin, ja ni vet, för det är alltid mina stackars små fötter han trampar på. Dryga 30 kg hund på tårna.....inte skönt! Jag vet inte hur många gånger han har sprungit rakt in i högtarna till vår tv, dessa står på höga stativ och vilket gung det kan bli i dom, oj, oj, oj. Farligt nära att åka i golvet vid flera tillfällen. Det ska förresten bli intressant att se hur länge det dröjer innan han springer in i den lilla Hängsälgen vi planterade i går.........
För några år sedan köpte vi ett litet äppelträd och efter ett par år så var det en del äppel på trädet sisådär 20 stycken. Jag såg fram emot att få göra äppelkaka på dom. En dag var Gibson och jag ute och kastade boll och han rusar efter bollen och springer med huvudet före rakt in i det lilla trädet, varpå alla äpplen trillar ner. Flera av dom hamnar så klart i huvudet på Gibson, men han tittar bara förvånat på dom precis som han tänkte "var kom alla dom bollarna ifrån" och så sprang han glatt vidare som om ingenting hade hänt.
Fast ibland är det en himla tur att man har honom; förra året fick vi en vattenläcka och fick gräva upp hela garageuppfarten. Ett par dagar senare var jag och Gibson ensamma hemma när det ringer på dörren (ingen av oss hade märkt att någon kom in genom entréuppfarten). Gibson rusar upp och skäller och morrar, jag tittar ut genom fönstret samtidigt som jag går mot dörren. Då får jag se en liten man som springer BAKLÄNGES! ut från tomten med en liten mapp under ena armen. Jag har aldrig sett någon springa så fort baklänges (undra om det finns en tävling i det) sen kastade han sig in i en vit bil typ minibuss. Ett par dagar senare kunde man läsa i dagstidningen att en skum firma körde runt bland husägare och erbjöd dem att lägga nya stenplattor på deras uppfarter till ett bra pris. Polisen varnade för denna firma, då de gjorde dåliga jobb och de hade väl inte rätt papper som man ska ha heller. Så tack Gibson, vem vet vad som hänt om inte denna lilla, (nåja, lilla och lilla) klump hade skrämt bort mästaren i baklängeslöpning :). Jag kanske hade beställt något skumt hantverk där..... Ja detta var ett par Kissing in the moonlight historier, jag kanske tar några fler en annan gång, det finns många :)
♥Kissing In The Moonlight (Gibson)♥
Ha' det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar