fredag 8 februari 2013

Vätten av Mikael Strömberg

Peter och hans familj lämnar Norrland tidigare än tänkt för att köra hem till Stockholm på natten. Men med mörkrets inbrott kommer tröttheten smygande, liksom känslan av att vara isolerade från omvärlden. Ett misslyckat försök att undvika en kollision slutar med att bilen blir stående vid vägkanten. Plötsligt blir det skrämmande uppenbart att familjen inte är ensamma. Peter står öga mot öga med något främmande. En underlig varelse med en mörk uppsyn, som därefter försvinner spårlöst i natten.

Väl hemkomna börjar otäcka olyckor att hända i familjens närhet. Peter bestämmer sig för att bege sig tillbaka till olycksplatsen, för att försöka finna varelsen. Detta blir startskottet till sökandet efter det okända med en historia som har sina rötter över hundra år tillbaka i tiden.

Kopierat Adlibris


Vätten av Mikael Strömberg suger.......och då menar jag på ett positivt sätt. Man sugs in i boken och befinner sig plötsligt i en helt vanlig familj, i en helt vanlig bil, en helt vanlig natt. Men sen är det inte så vanligt längre. Det blir riktigt ruggigt och man känner hur det kryper innanför skinnet. Man vill bara fortsätta läsa samtidigt som man inte vill......Nästa gång jag är ute och åker bil sent en natt kommer jag inte att känna mig helt bekväm. Så vill ni bli lite sådär lagom uppskrämda så läs den här boken......

Betyg 4.5 av 5

Eget inköp. Detta är min första bok i min Boktolva 2013 och även min februaribok i Spänningsutmaning 2013

4 kommentarer:

  1. Ah, det här inlägget avgjorde nog saken. Får ta och skaffa denna bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det. Den var bra, tror jag ska läsa hans andra också. Är på lite ruskhumör ;)

      Radera
    2. Båda böckerna är nu inköpte på bokrean :)

      Radera
    3. Såg tyvärr inte din kommentar förrän nu :( Jag har ju läst båda nu och de är ruskigt bra :)

      Radera