torsdag 24 februari 2011

Bokrea 2011

Vilken kanondag idag (läs igår). Var på Bokias och Maxis bokrea och gjorde mina förutbestämda fynd och några till som slank med av bara farten...........Det var stor skillnad mot förra årets Rea som ni kan läsa om här. Jag kände mig så himla nöjd och belåten när jag åkte hem om än lite fattigare och med ett rejält migränanfall på väg som bröt ut i full blom när jag väl var hemma, URK! Dessa titlar fick jag iallafall med hem :)

Boktjuven av Markus Zusak


Askungar av Kristina Ohlsson


Nära hem av Alice Munro



Matthandlare Olssons död av Karin Wahlberg


Den glömda trädgården av Kate Morton



Kvinnorna på 10:e våningen av Karin Alfredsson


Mörkermannen av Unni Lindell



Hypnotisören av Lars Kepler


Peganinikontraktet av Lars Kepler



Spill av Sigrid Combüchen


Och så sist och även minst, en bok som jag hade bestämt att absolut inte köpa, men som mannen har ryckt i flera gånger när vi varit och handlat...........

Den motvillige monarken Carl XVI Gustaf  av flera författare

Anledningen till att jag inte velat köpa denna är att jag tycker det är fel att skriva sånt här om vår kung, hur vet man vad som är sant och inte om det. Även om det skulle vara sant så behöver väl inte hela världen få reda på det, jag tycker synd om hans familj. Jag har därför inte velat sponsra dessa författare genom att köpa boken. Nu sålde Maxi ut den för 49:- och då kan det inte vara många korvören som går till dessa tre författare så ok, då fick den slinka med. Och mannen blev nöjd, vi får väl se om han nu någonsin läser denna bok, han brukar nämligen aldrig läsa annars. Frågan är om jag läser den..........tveksamt????!!!!!

Men jag är nöjd och belåten med mina inköp och tycker att bokreadagen är en av årets höjdpunkter. Börjar längta redan efter julhelgen :)Att få gå bland borden och plocka, lyfta, känna och andas in den speciella doften av böcker, mmmmmmmmmm :D

Ha' det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar