söndag 13 februari 2011

Grönt är skönt ;)





Det har inte blivit så mycket skrivet här precis..........men jag har inte haft ork. Har börjat på Viktyoga. Ett dietprogram på 4 veckor. Jag som aldrig i hela mitt liv har provat på att banta. Men nu kände jag att kilona började komma upp på tok för högt så det var liksom dags nu. Hittills har det gått bra, förutom att man inte får dricka något kaffe första veckan, där har jag fått fuska lite och ta en skvätt framåt middagstid. Det svåraste för mig har varit att avstå från socker. Jag är ju van att ha socker på och i allt jag äter och dricker. Vilket också har gjort att jag har varit väldigt trött och även haft mer huvudvärk än vanligt. Det tar väl tid för kroppen att vänja sig av med "olater" :) Man får heller inte äta vete. Det är ju mest grönsaker, frukt, fisk och kyckling, som man ska peta i sig. Ingen pasta ingen ris, iallafall inte så här i början. Någon liten potatis har jag däremot fått äta. Men som sagt, det har gått bra. Hoppas jag kan hålla ut nu. Snälla mannen hänger på och äter samma som jag när han är ledig............då blir det ju lättare :)


Ha' det bra

2 kommentarer:

  1. Låter intressant. Hoppas det är något som får dig att må bra!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas verkligen på detta, behöver verkligen gå ner några kilo för hälsans skull. Och yoga har jag ju gått på förut så det gillar jag. Sedan är det ju roligare när man gör något tillsammans med andra i en grupp :))

    SvaraRadera