söndag 7 december 2014

Lucka 7. 7/12

7. En saga. Folksaga eller konstsaga. I klassisk eller nytolkning.

När jag var barn köpte mina föräldrar Min Sagovärld 1-5. Det är klassiska sagor i fem band, vackert illustrerade. Min mamma brukade läsa hög ur dessa för oss barn. Vi fick dom i julklapp julen 1960, då var jag fyra år gammal. Idag står dom hemma hos mig, boknörden i familjen ;)


 Ryggarna har blivit slitna och tappat färg under årens gång. Men dom pryder ändå sin plats i hyllan.


Inne i böckerna står det; Tillägnas Våra barn, av Mamma och Pappa, Julen 1960, Till minne av Barndomens Sagostunder.


 Innehållsförteckning, första bandet.


En av sagorna i band ett, Prinsessan Törnrosa.


Väldigt vackra bilder på omslagen och även inne i böckerna,



Detta är en julkalender som bloggen Efter mig, floden har startat upp, och jag hänger på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar