måndag 5 mars 2012

Dagens problem


Dessa fina säljer man på butiken Enkla här i Karlskrona. Visst är dom fina. Först tänkte jag, men vad ska jag ha dom till...........men sedan kom jag på det.......jag skulle kunna gömma alla olästa böcker som jag har dragit på mig i dom kanske? Fast då fick dom vara MYCKET större. Olästa böcker har man väl alltid haft några stycken liggande i en hög.......MEN nu är det katastrof! Köpstopp?! Skulle inte funka på mig, jag hittar alltid ursäkter att bryta ett sådant. Nu har jag dessutom skaffat mig ännu ett "problem". Jag har ju läst ett par böcker på läsplatta och kommit på att det är mycket bekvämare att läsa på den än i en vanlig bok. Lätt och nätt! Så efter att ha läst ut ett recex och hade ångan uppe så tänkte jag att nu ska jag äntligen läsa Cirkeln, men då börjar mitt hjärnspöke att tala om för mig att Viveca Lärn har ju släppt en ny bok, och den kan man ju lätt låna och ladda ner till plattan. Så sagt och gjort, och så åkte Cirkeln tillbaka till hyllan igen. Någon som har ett knep hur man betar av den där olästa högen. Eller ska jag gömma undan dom och låtsas att dom inte finns? Näe så kan man ju inte göra.........Hjälp! (I-lands problem)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar