måndag 12 april 2010

Usch då!

Fy vilken helg, och vilka jobbiga nätter. Det har inte blivit mycket sömn precis, har så ont i bröstet och svårt att andas. Vaknat varje gång som jag behövt hosta för det sitter så hårt så jag måste sätta mig upp för att kunna göra det, samtidigt som jag har fått hålla mig över bröstet i något försök att dämpa smärtan. Ja, ni hör ju själva vilken ynkedom. Så imorse var det bara att ringa vårdcentralen, jag fick en tid direkt, hon hörde väl hur jag kraxade, hehe. Det konstaterades lunginflammation och det togs en hel del prover, sån't som jag älskar, :( Jag fick iallafall utskrivet penicillin, hostmedicin, en medicin som ska inhaleras, slemlösande och örondroppar för jag var nämligen röd i öronen också. Ja milda tid, allt på en gång, fast jag brukar ju inte vara förkyld, peppar,peppar, så nu skulle väl jag ha för min synder då :) När jag sedan blir bra ska jag göra ett spirometritest och en lungröntgen, fast det vet jag inte om jag vill höra svaret på...............kanske inte blir så kul............jaja, vi får väl se, en dag i taget. Nu ska jag försöka bli av med denna eländiga hostan först och främst, för detta är för tröttsamt. Nu ska jag vila mig lite och läsa en stund :)

Ha' det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar