måndag 26 april 2010

Bad och klipp, TACK!!!!!! Och så lite tidningskorv


Idag var det till att ställa klockan på väckning, skulle upp tidigt.........Nåja, halv nio är väl inte så tidigt men för mig som har svårt att somna är det tidigt nog. Inte kom jag upp klockan halv nio heller, hon var snarare tjugo ÖVER nio och då var det bråttom. Jag skulle nämligen på fotvård klockan 11 och Gibson skulle klippas samma tid. Snacka om att knöka ihop det, men det ordnade sig. Först lämna Gibson och sedan bort till fotvården som ligger ganska nära varandra som tur väl är. Mina fötter är fina och känns som nya och Gibson är som en ny hund. MEN tyvärr så upptäckte vår duktiga Anki som sköter vården av päls och klor att en av klorna såg väldigt konstig ut. Den var platt och böjd och hade liksom en spricka i så hon vågade inte klippa den. Eftersom vi för ett par år sedan fick operera bort alla Gibsons klor på båda framtassarna och ett par på ena baktassen då han hade fått någon inflammation i dem så vågar man ju inte greja med denna klon själv. Så i eftermiddag fick jag ringa och beställa tid hos veterinären som får kolla upp detta. På torsdag ska vi dit med honom, vi får hoppas att det inte är nya allvarliga problem, för det orkar nog varken hunden eller vi. Alltid är det något som ska bråka. Problem, problem, problem..............suck
Ikväll har jag varit på min yogakurs. Det är skönt och avslappnande. Hade faktiskt huvudvärk när jag körde dit men den var borta när jag körde hem, BRA :)
Ja, just det....... får ju inte glömma, jag och mannen är ju med i Sydöstran idag (en av lokaltidningarna här). Varför då? Jo, vi var på Holmsjö marknad i lördags och smakade och köpte rökt korv. När vi stod där och tuggade och skämtade med knallen så började en man att fotografera oss. Men vad gör du? frågade jag. Står du där och fotograferar oss när vi äter korv? Ja, säger han och skrattar, och nu vill jag veta vad ni heter och var ni bor, för jag kommer från Sydöstran, så detta kommer i tidningen på måndag. Ja, hahahahahahaha, det är ju tur att man har humor och inte bara humör hehe

Ha' det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar