onsdag 2 januari 2013

Boktolva 2013

Bilden har jag lånat hos Enligt O. Hoppas det var ok.....
Detta är inte något som jag brukar hänga på, men så tänkte jag varför inte. I år ska jag minsann hänga på lite utmaningar här bland bokbloggarna. Jag tror att initiativet från början kommer härifrån Enligt O men jag hittar det även bl a här Västmanländskans bokblogg. Finns ju inte så mycket man kan förlora på det. Skulle vara mitt fanatiska kontrollbehov och att alltid klara av det jag påbörjat då. Men det struntar vi i nu. Jag hänger på, går det så går det, misslyckas jag så får det med gå......

Här är min tolva; Alltså tolv författare som jag ska läsa under året och som jag inte läst något av tidigare. Kommer inte nödvändigtvis läsas i denna ordningen.

1. Denise Mina

2. Mikael Strömberg (läst i februari)

3. Hjalmar Söderberg

4. Maria Ernestam

5. Lars Kepler

6. Margaret George

7. Unni Lundell (läst i mars)

8. Mikael Fant (läst i mars)

9. Belinda Bauer

10. Aino Trosell

11. Stefan Spjut (läst i februari)

12. Carsten Jensen

4 kommentarer:

  1. Ernestam är en av mina favoriter! Jag rekommenderar Busters öron.

    SvaraRadera
  2. Ok. Tack! Jag har någon här av henne som ligger och ropar så jag börjar väl med den :) Men Busters öron har jag hört talas om så gillar jag den boken jag har så........

    SvaraRadera
  3. Kul att du också gör en boktolva. Du har många bra författare på listan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du gillar min tolva :) I år ska jag minsann bli lite mer modig när det gäller utmaningar. Det är mitt nyårslöfte så här lite i smyg ;))

      Radera