lördag 15 juli 2017

Bakom din rygg av Sofie Saranbrant

Baksidestext

Allt förändras när Angelina börjar jobba på Salong De Luca, Östermalms hetaste frisörsalong. Ägaren Stefano har bara ögon för henne och ser inte längre åt sin kollega Jenny. Driven av svartsjuka bestämmer sig Jenny för att ta reda på vem som döljer sig bakom Angelinas perfekta fasad.

Samtidigt hittas en av salongens kunder mördad, och det dröjer inte länge förrän ytterligare ett dödsfall sker. Under den välpolerade ytan utvecklas ett farligt psykologiskt spel som hotar att ödelägga liv. Misstankarna växer sig allt starkare, men sanningen avslöjas inte förrän det är alldeles för sent.

Mina tankar

Detta är en ny serie som Sarenbrant påbörjat med denna bok. Den skiljer sig en del från de förra. Inte bara persongalleriet då. Även upplägget är ett annat och jag tycker att detta är mer fancy på något vis. 

Det är precis som tidigare böcker väldigt spännande från första till sista sidan och det är väldigt svårt att lägga ifrån sig boken. Karaktärerna är väl beskrivna och det är lätt att bilda sig en uppfattning om var och en. 
Man kan heller inte låta bli att tänka på hur det blir nästa gång man ska gå till frisören, vågar jag gå, eller.....? Nåja det är nog ingen fara :) Det jag önskar mig vore ett annat slut, det var något avhugget och gav inte riktigt det svar jag skulle velat ha.......Förhoppningsvis blir det en fortsättning på detta. Och det ser jag fram emot.

Betyg 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar