söndag 12 mars 2017

Hundkärlek av Charlotta von Zweigbergk

Det handlar bara om hundarna. De ska para sig. Karin åker till Gotland med sin hund Sune.
Där bor Patrik med sin tik Sonja.
Om Karin och Patrik hade varit annorlunda kunde kärleken ha frodats för både hundar och människor, men riktigt så enkelt är det inte …
En roman med lite allvar, lite humor, lite känslor och het passion.

Den här boken blev jag sugen på eftersom den handlar om hundar och jag älskar ju hundar. Men boken handlar mer om relationen mellan husse och matte här. Det som jag irriterar mig på är att dessa vuxna människor ältar saker om och om igen och blir osams om samma sak upprepade gånger. För mig är det så vansinnigt barnsligt beteende så jag kan inte låta bli att haka upp mig på det. Om man bortser från den biten är det en gullig och rar bok som man kan läsa utan att behöva lägga ner så mycket energi. Och det som handlar om hundarna gillar jag mycket.

Betyg 3,5 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar