fredag 3 juni 2016

Det andra ansiktet av Mari Jungstedt, Albert Bonniers förlag

Den idylliska kustorten Ljugarn håller på att vakna till liv inför turistsäsongen. Då hittas den välkände konstnären och småbarnspappan Henrik Dahlman mördad i sitt sommarhus, fastkedjad i sängen med handbojor. 

När ett liknande mord begås på fastlandet dras kommissarie Anders Knutas och kollegan Karin Jacobsson in i en intensiv mördarjakt, samtidigt som deras kärleksförhållande prövas på allvar. Reportern Johan Berg är tillbaka på Gotland och bedriver egen spaning vilket försätter honom i livsfara. 

Kopierat Albert Bonniers förlag

Mari Jungstedts böcker har alltid fängslat mig och hon har alltid varit en starkt lysande stjärna på min deckarhimmel, med denna boken lyser stjärnan än starkare.
Detta, den trettonde boken om kommisarie Knutas, är precis som Jungstedts andra böcker väldigt välskriven och lättläst. Just den här boken griper tag i mig direkt från första sidan och håller kvar greppet ända fram till slutet. Intrigen är farligt spännande och även om jag misstänker vem som är den bestialiska mördaren så blir inte boken mindre spännande för det, tvärt om. Jag måste ju veta om min teori är sann och varför personen utför dessa hemska dåd. Jag gillar ju även kommisarie Knutas väldigt mycket och i den här boken får han det ganska hett om öronen vilket också det bidrar till att man vill läsa för att få veta. I slutet läser jag sakta för att jag inte vill att boken ska ta slut, det är så himla bra. Jag kan bara varmt rekommendera Jungstedts böcker till alla deckarälskare.

Betyg 5+ av 5

Tack Albert Bonniers förlag för recensionsboken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar