tisdag 10 februari 2015

Jaktmark av Helene Tursten


Kriminalinspektör Embla Nyström är på väg från Göteborg till Dalsland och den årliga älgjakten. Men det som skulle bli en avslappnande jakt förändras snabbt när två av jägarna plötsligt försvinner. Spänningen i gruppen ökar ytterligare när en av dem hittas död nedanför ett stup. För Embla och hennes två kollegor börjar nu en helt annan jakt. Den efter en mördare. 
Kopierat Kabusa böcker

Jag har läst dom flesta av Helene Turstens tidigare böcker. Då har Irene Huss stått för huvudkaraktären och jag har gillat dom böckerna mycket. Här blir jag lite förvirrad och tycker det är rörigt och lite ostrukturerat. Jag får inget riktigt grepp om Embla och lär inte känna henne riktigt heller. Boken hade nog behövt några sidor till för att reda ut ett och annat. Först i slutet blir boken riktigt spännande. Men detta var ju bara första boken i serien om Embla så det blir förhoppningsvis bättre. För jag kommer ju självklart att läsa nästa bok......

Betyg 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar