måndag 15 september 2014

Tips på uppiggande, någon?

Mera rolig post i lådan :)


Denna låg i lådan i fredags, tack för det Piratförlaget. Boken är den första delen av två, den andra heter Mios blues och kommer våren 2015. Tror dessa är kanon. Kristina Ohlsson tillhör ju absolut våra allra största deckarförfattare tycker jag.

Jag har sista månaderna haft problem med värk i mitt ena ben, framförallt i ljumsken. Har fått diagnosen Artros vilket ju inte är någon trevlig diagnos att få precis eftersom det inte finns något bot för det. Man får helt enkelt lära sig att leva med den smärtan också……. Det som bekymrar mig mera är däremot min otroliga trötthet, det spelar ingen roll hur mycket jag sover, jag är ändå lika trött……Någon som har tips på något uppiggande? Vitamin, dryck, husmorskur eller vad som helst, är så trött på att inte orka något. Mest trött på att jag somnar när jag ska läsa :((  Hjälp!!!!

6 kommentarer:

  1. Jag körde Rosenrot ett tag, tyckte faktiskt det hjälpte och promenader. Nu kanske det är svårtt när man har ont men kanske cykla istället.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, ska kolla upp det, jag måste kolla om det går ihop med mina andra mediciner…..har tyvärr några stycken som jag måste ta. Just nu försöker jag med Blutsaft, tänker att lite järn kan ju aldrig skada ;)

    SvaraRadera
  3. Vad trist! Mamma har fått artros och går en artrosskola, typ sjukgymnastik. Vad du ska göra åt trötthet vet jag inte. Jag tar D-vitamin på hösten och Esberitox om jag håller på att bli förkyld.

    SvaraRadera
  4. Artrosskola låter ju bra, det har dom nog inte här men jag går på sjukgymnastik. Jag hoppas det kommer att hjälpa något. D-vitamin, där sa du något, det har ju jag här hemma men glömt att jag skulle börja ta nu i september hmmmm….. Tack! Esberitox får jag kolla upp…..

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Tack! Ja försöker så gott jag kan ;)

      Radera