söndag 24 november 2013

Stenhjärtat av Katarina Wennstam

Mamman har sikte på disken där framme. Det är flera meter kvar men sköterskan i luckan har redan sett hennes panik, och ställer sig upp. 
"Hjälp mig! Ni måste hjälpa mig. Hon andas inte. Hjälp henne!" 
De kommer in till Astrid Lindgrens barnsjukhus i Stockholm fredagen den 16 december, när resten av stadens barnfamiljer hänger sig åt adventsyra. Men det kommer inte att bli någon god jul för lilla Gloria, hennes syskon, mamma Pernilla och pappa Andreas. 
En olycka med ett spädbarn inblandat är illa nog. Men när misstanken om brott väcks kan ingen riktigt värja sig. Vem ger sig på en sex månader gammal baby? Det blir kriminalkommissarie Charlotta Lugns och målsägarbiträde Shirin Sundins sorgliga uppgift att ta reda på.

Kopierat Adlibris

Detta är första boken jag läser av Katarina Wennstam men det kommer definitivt inte bli den sista. Det var väldigt spännande från första till sista sidan. Jag tyckte mycket om huvudkaraktärerna i boken, dom kändes trovärdiga. Ämnet var ju väldigt känsligt, när det är barn inblandade så blir det ju väldigt tungt bitvis. Men samtidigt så var allt beskrivet på ett bra sätt så det funkade fint. Jag rekommenderar denna boken till alla som gillar spänningsromaner.

Betyg 5 av 5

E-bok, eget inköp.

2 kommentarer:

  1. Sakta men säkert håller jag på att beta av Wennstams böcker, har inte hunnit så långt som till denna, men kanske får jag öka takten nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och jag får väl börja på bok ett :)

      Radera