torsdag 21 oktober 2010

Phu

Menopaus, klimakterie, övergångsålder, ja namnen är många men tillståndet är detsamma. Man svettas som en gris (om nu grisar gör det) ena stunden för att i den andra frysa. Man känner verkligen hur hela kroppen kokar och svetten rinner och man känner sig ofräsch i största allmänhet. Häromdagen hade jag mannen till att gå ut och kolla om det inte var något fel på värmepumpen för jag tyckte det var så himla kallt inne. Det var så klart inte något fel på pumpen och temperaturen inne var ca 23° men då var jag inne i en "kallperiod". Dessutom är man väldigt bitchig, ena stunden glad och nöjd nästa sur och irriterad och som lite glasyr på toppen, ständigt trött........SUCK!!!!!! Vad klär man på sig??? En varm tröja? En lite tunnare? Eller man kanske går ut i behå och trosor, i varje fall skulle man ha god lust vissa stunder. Det händer att man vaknar mitt i natten och är tvungen att gå ut på altanen och svalka av sig och när man vaknar nästa gång så fryser man så tänderna skallrar och då stänger man fönstret och sätter på elementet på högsta värme för att någon timme senare vakna av att man håller på att svettas ihjäl. Så där väldigt mycket sömn blir det ju inte precis. Men så är tydligen livet och man ska vara tacksam för att man lever, så det är bara till att bita ihop och härda ut, det blir väl bättre någon gång förhoppningsvis.
För att få lite hjälp med att hålla värmen/kylan så köpte jag för ett par tre veckor sedan en höstjacka då sommarjackan var för kall, vinterjackan på tok för varm och skinnjackan, ja den var inte bra den heller. Men hittade en perfekt jacka på Stadium. En vindtät, vattentät och precis lagom i höstrusket. KANON!!!



Här är min sköna Everestjacka med en SallyO sjal till, sjalen är köpt i min favoritbutik, Min Butik :) Ni ser att sjalen har tofsar va? Allt för Maria Montazami, hon är ju så go :)
Detta får vara allt för idag. Nu vet ni lite om kärringaåldern, som är ännu ett namn för ovan nämnda ålder, om ni nu inte visste detta innan.

Ha' det bra

1 kommentar:

  1. Så bra att du i alla fall hittade en bra jacka :)
    Och du blir snygg i den med sjalen till.

    SvaraRadera