torsdag 17 juni 2010

Tag vara på livet

Välkomna till min nya blogg :) Ja, jag gjorde om här lite, kände att jag ville ha lite nytt efter allt tråkigt som hänt runt omkring sista tiden. Så nu får vi hoppas på nya friska tag och att livet får vara ljust och glatt och soligt. Idag bjuder jag på en bild av ljuvliga liljekonvaljer som jag fick av mannen på mors dag, underbara blommor med en god doft även om den är lite stark. Bilden uppe på blogghuvudet är en dubbel vit tulpan som jag fick av dottern för några år sedan, då i vacker kruka. När de hade vissnat ner grävde mannen ner lökarna i rabatten utanför trappen, tyvärr slog ett hårt regnväder ner dem i år så de låg nästan mot marken när de slog ut, synd.

I veckan var vi då på begravning. Sorgligt, tungt och jobbigt men väldigt vackert och trots allt vilade det ändå en värme över hela akten och stunden efteråt, märkligt. Massor av ungdomar, fullsatt kyrka, overkligt. Victors favoritband, Brainbag, var där och spelade till hans ära. Mycket fint gjort! Victor var en person som tyckte det var viktigt att leva livet och ta vara på det och framför allt inte sitta hemma och hänga. Så nu försöker vi att göra så, leva livet och ta vara på den tid vi har. R. I. P. VICTOR

Till midsommar kommer mina "utsocknes" barn hem och det ska bli sååå roligt att få ha alla tre barnen omkring sig. För hur gamla de än blir så är de ändå ens små barn, eller hur? Kanske kommer bonusdottern också en sväng. Hur som helst jag ser verkligen fram emot detta!

Nu får det bli lite mat i magen och sedan fortsätta att läsa min spännande bok, Mari Jungstedt är verkligen en av mina absoluta favoriter, hon kan konsten att bygga upp spänningen så att man inte kan sluta att läsa............

Ha' det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar