måndag 1 april 2019

Lästa böcker 2018

Dessa böcker hann jag med att läsa 2018. Jag är nöjd. Inte för att jag tycker att det har någon som helst betydelse hur många böcker man läser. Huvudsaken är att man tycker det är en trevlig upplevelse. Det jag däremot absolut inte är nöjd med är mitt skrivande här. SUCK!!!!! Hinner liksom inte med och hittar inte någon ork när jag väl har tiden.
Det har varit tufft att lära sig att leva ensam för första gången i livet (är 60+) Dessutom måste jag ta hand om min gamla mor som börjar få en vacklande hälsa. Men jag kämpar på så gott jag kan..... Försöker nu att ta några böcker i taget så att jag kommer ifatt här så småningom. Det blir mycket kort om varje bok tyvärr. Fast jag brukar ju inte skriva några större utläggningar om böckerna, bara tipsa :)

2018
  • 1793 av Niklas Natt och Dag
  • 24 goda gärningar av Jenny Fagerlund
  • Bara du av Ninni Schulman
  • Den fjärde pakten av Kristina Appelqvist
  • Down under av Johan Ehn
  • Dvalan av Camilla Grebe
  • Där satan har sin tron av Unni Lindell
  • En helt vanlig familj av Mattias Edvardsson
  • Ett mörker mitt ibland oss av Mari Jungstedt
  • Francesca av Lina Bengtsdotter
  • Hemmets trygga vrå av Cara Hunter
  • Husdjuret av Camilla Grebe
  • I egna händer av Cecilia Sahlström
  • Innan snön faller av Helena Kubicek Boye
  • Jag ska hitta dig av Pernilla Ericson
  • Korsfäst av Diane Karlström och Magnus Carling
  • Lånat silver och krossat glas av Ewa Klingberg
  • Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg
  • Midnattssol av Frida Skybäck
  • Midsommarbrud av Elisabeth Östnäs
  • Nu i ro slumra in av M.J. Arlidge
  • När du vänder dig om av Pernilla Ericsson
  • Och varje morgon blir vägen hem längre och längre av Fredrik Backman
  • Pastor Viveka och glada änkan av Annette Haaland
  • Pastor Viveka och hundraårsjubileet av Annette Haaland
  • Patrioterna av Pascal Engman
  • Polarnatt av Frida Skybäck
  • Pärlfarmen av Liza Marklund
  • Snödrev av Helene Tursten
  • Som daggen stilla kysst av Marianne Cederwall
  • Spåren vi lämnar efter oss av Pernilla Ericson
  • STHLM Grotesque av Hanna Lindberg
  • Sweet Lolita av Kicki Sehlstedt
  • Syndabocken av Sofie Sarenbrandt
  • Vaxade juveler och brända hjärtan av Ewa Klingberg
  • Vera av Anne Svärd
  • Älskaren från huvudkontoret av Camilla Grebe
  • Änglabarnet av Gustafson och Kant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar