måndag 18 juni 2018

Korsfäst av Diane Karlström och Magnus Carling

John Romeo 2 - Korsfäst - tar vid där den första boken - Konstnären - slutade.
Peter Wang, VD för handelsföretaget Swebaltic Trading, hittas död, korsfäst i sitt arbetsrum. John Romeo och hans kollegor blir förvånade när de kommer till brottsplatsen. Rummet är låst och passerkortsystemet har inte registrerat några besök.
Snart visar det sig att mordet verkar ha något att göra med maffiagruppenFalkarna, med en ny koppling till Estland och pedofilhärvan som John Romeo och hans kollegor började nysta i när de utredde morden på familjen Swärd.
Kopierat Adlibris

Detta är del två i serien om kriminalkommisarie John Romeo, här har jag skrivit om del ett.  Handlingen utspelar sig i ett Göteborg Noir, där det sker mycket mörka och läskiga brott. Först tänkte jag att dessa böcker inte var något för mig, men ack så fel jag hade. Det är så spännande och annorlunda både vad det gäller miljö och karaktärer. Jag rycks med från första sidan och är ohjälpligt fast till den sista. Huvudkaraktären John är väldigt speciell och ibland vet man inte om man ska gilla honom eller inte, men till slut vinner pluskontot...... Nu längtar jag efter att del tre kommer snart, för jag vill läsa mer av detta.

Betyg 4 av 5

Tack Magnus Carling för boken, ser som sagt fram emot nästa.....

2 kommentarer:

  1. Tack för den fina recensionen och kul att du ser fram mot nästa del!

    SvaraRadera