söndag 3 december 2017

De förjagade av Mikael Strömberg

I december 1917 skickas en grupp svenska soldater till en utpost i Norrbotten, där en hemlig transaktion med Ryssland ska äga rum nära gränsen till Finland. Vid ankomsten upptäcker de dessvärre att uppdraget inte tycks vara av fredlig karaktär. Någonting allvarligt har hänt i lägret. De finner spår som visar tecken på strid.
Isolerade och ansatta av meterdjup snö, sträng kyla och evigt nattmörker, står de nu inför ett okänt hot.

Kopierat Lind & Co

Jag hade höga förväntningar på den här boken då jag har läst två böcker tidigare av författaren, Vätten och Inmurad. Dessa båda har jag gett ett högt betyg. Och visst är den här väldigt spännande också men kanske inte en bok i min stil. Jag tycker inte att jag får en känsla för karaktärerna dom blir för mig platta på något vis. Jag kommer på mig själv med att vänta på att det ska hända något. Tyvärr så gör det inte riktigt det för mig i den här boken.

Här är en länk till Inmurad och en till Vätten.

Betyg 3 av 5

1 kommentar:

  1. Hej Ylva, hoppas att allt är bra med dig. Jag försökte maila dig för att fråga om du vill ha recensionsex. av Korsfäst, del två i John Romeo-trilogin, men mailet bara studsade. Om du vill ha ett ex kan du väl maila mig på press@johnromeo.se? Allt gott, Magnus Carling

    SvaraRadera