onsdag 9 juli 2014

Blodssystrar av Katerina Janouch, Piratförlaget

Serien om barnmorskan Cecilia Lund har fått en efterlängtad sjunde del. Precis som tidigare i serien handlar Blodssystrar om vardagsliv, relationer, och familjedraman i kombination med nervpirrande spänning.
Cecilia står på egna ben efter skilsmässan. Under en dramatisk förlossning på sjukhuset där hon jobbar avlider en ung mamma och hennes baby. I medierna rasar en hätsk debatt om vårdbesparingar och Cecilia kontaktas av den bortgångna kvinnans fästman. Hon är helt oförberedd på vad som sedan sker.
En ung gravid kvinna hittas medvetslös under en gångbro och Cecilia engagerar sig i fallet – med fara för sitt liv – samtidigt som hon försöker finnas till hands för sin egen familj.
Kopierat Piratförlaget

Detta är sjunde delen i serien om Cecilia Lund. Jag gillar böckernas beskrivningar om Cecilias arbete som barnmorska och det är mycket trovärdigt. Jag tycker också om böckernas "deckarfall" som Cecilia dras in i och engagerar sig i. Denna bokens "fall" var mycket spännande. Ibland kan jag däremot tycka att det blir lite väl mycket krångliga relationer och utdragna beskrivningar om det. Jag kommer på mig själv med att undra om det inte finns något lyckligt förhållande. Det kanske kommer i nästa bok.  

Betyg 3,5 av 5

Tack Piratförlaget för recensionsexemplaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar