onsdag 22 februari 2012

Bokrea 2012

Så var den då äntligen här, en av årets bästa dagar. Men jag kände mig inte så pigg när jag vaknade tyvärr. Skallabank á la migrän och så har jag fått sådan hosta igen så att det blir jobbigt om nätterna och därmed blir ju sömnen lidande. MEN med snälla mannens hjälp så tog jag mig till stan och BOKIA och detta inhandlades;

Hungerelden av Jerker Eriksson & Håkan Axlander-Sundqvist

Kråkflickan av  Jerker Eriksson & Håkan Axlander-Sundqvist 

I stället för dig av Sofie Sarenbrant

Den som vakar i mörkret av Helene Tursten

Gustavs grabb av Leif GW Persson

Hundar, hus och hjärtats längtan av Lucy Dillon


Som ni ser så blev det lite fler än två.......OCH den sista, Lucy Dillons var INTE med på rean. Men det var nedsatt pris på den och jag råkade gå förbi just den hyllan och jag hörde hur den liksom ropade på mig......köp mig,  jag vill följa med dig hem. Så, tja vem kan motstå. Och den första boken var ju bra så. JAJA, jag vet, jag är en bokoman, jag erkänner..........

PÅ vägen hem så plingar min mobil till i väskan. Avisering om ett bokpaket. Fniss. Lika bra att köra och hämta det med. Min stackars man höjde då frågande på ögonbrynen..........Hur många böcker har du köpt egentligen. Bara dessa och ett par till från Bokus. Som sagt BOKOMAN var ordet! Detta innehöll Adlibrispaketet;


Spinnsidan av Marianne Cedervall

Trogen hustru sökes av Robert Goolrick

Vinteräpplen av Josefine Sundström


En hondjävuls liv och lustar av Fay Weldon

Auto da fay av Fay Weldon

Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld

Årstafruns dolda dagböcker av Kristina Ekero Eriksson

Den röda damcykeln av Mats Ahlstedt
Ja, som sagt. Galen eller?! Men hur som helst nu finns dom här hemma och när jag hade packat upp dom och lagt dom i högar på bordet så konstaterade mannen med en suck....Det var ytterligare en hyllmeter :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar