torsdag 31 mars 2011

Våren, var tog du vägen?!

Men var tog VÅREN vägen?! Här jagar man runt efter lite tunnare tröjor, till vilken nytta då kan man undra? Här är det iallafall ingen vårvärme precis. Runt 5-7°, grått, blåsigt och allmänt ruggigt, gggrrrrr. Jag vill ha sol och många fler plusgrader och så om det någon gång kunde låta bli att blå så in i norden i denna staun. Men den kallas väl inte för intet "Karlskrona med vind i seglen" :( Ja nu låter jag ju väldigt negativ och som om jag tycker att det är pest och pina allting. Nejdå, gör jag inte alls. Jag håller på och grejar här hemma, hänger upp nya gardiner i köket och så ska jag piffa lite med lite nytt jag har köpt, bl a två vaser/ljushållare som jag hittade på Village som är i samma stil som lampan jag fick av mina barn när jag fyllde år i januari.........

Jag älskar den lampan, tycker den är så himla fin. Och nu hittade jag alltså lite att ha till........mys, mys.......Så jag har fullt upp att greja med och tycker det är roligt med just nu. MEN det skulle inte skada med lite SOL också..............jag vill inte ha vinterjacka mer nu.........

Ha' det bra

2 kommentarer:

  1. Håller med, vädret har varit trist de senaste dagarna... Har dock hört att det ska bli bättre och blev också lite gladare av det jag såg på väg in till stan idag: http://nyfikenienstrut.blogspot.com/2011/03/rosa-blommor.html :D

    SvaraRadera
  2. Ja, jag såg det på din blogg idag. Jättefina blommor! Vet du vad det är för sort? Här har jag bara sett snödroppar, krokus och små, små påskliljeknoppar. Men man blir lite gladare av härliga blommor :) och lite vårvärme skulle ju inte skada ;)

    SvaraRadera