onsdag 26 januari 2011

Kan varmt rekommendera

En bra bokserie, utgiven av Historiska Media är Släkten. En stafettskrivning av olika författare där Katarina Mazetti började med Blandat blod som utspelar sig på 900-talet i Blekinges skärgård, både spännande och lärorik..........kom ut 2008


Därefter tog Karin Wahlberg över med Sigrids hemlighet, kom ut 2009. Även den mycket spännande och till och med snäppet bättre än den första...........


Och så idag fick jag del 3 som jag beställde i helgen och jag är så sugen på att kasta mig över den. Men jag håller ju på med en annan bok och borde ju läsa färdigt den först och så har jag en som står på tur. MEN jag kan nog INTE hejda mig, jag måste nog börja smygläsa lite ur; Tempelbranden som är skriven av Catharina Ingelman-Sundberg. Har ni inte läst dessa historiska böcker skrivna i romanform, så gör det. De finns att köpa på nätet och jag antar att de större bokhandlarna har dem också.


Ha' det bra

2 kommentarer:

  1. Ah, har tredje delen kommit nu. Kul! Är det den inbundna eller pocket? Jag gillar också den här serien, men tyckte bättre om första boken än andra. Men vill absolut fortsätta läsa.

    SvaraRadera
  2. Det är den inbundna......ja, de är dåliga på att göra reklam om den här serien, synd tycker jag. Jag gillar den väldigt mycket. Jag fick bara för mig att söka på Släkten och fick då upp att del tre hade kommit...........:)

    SvaraRadera