onsdag 1 december 2010

Trolltyg i tomteskogen

Oj vad massa snö det har kommit. Visserligen hade vi ju en lång och kall vinter förra året men vi är ju inte vana vid att få en sådan här vinter redan i november här nere i södra Sverige. Men idag är det första december och snön fortsätter att vräka ner. Det har nog kommit minst en dm senaste dygnet. Ska det hålla på så här så får man väl investera i en egen plogbil haha. Var ute och körde en runda i måndags, det var inga problem trots att det var snöstorm då, tills jag svängde in mot Ramdala, där låg snön i stora drivor för där hade man inte brytt sig om att ploga alls. Då gick min lilla bil åt alla håll och kanter i drivorna och det var inte kuuuuul :(. Arg blir man! Så när jag kom hem ringde jag till vägverket och klagade, sen blev det plogat hahaha. Men nu har det väl snöat igen där så då får jag väl ringa en gång till i värsta fall. Ylva är en bitch hehe..........
Igår kom denna film som jag väntat på länge, har den på VHS som jag spelat in när den gick på TV för många år sedan, men nu har den släppts på DVD och det blir ju lite bättre kvalité


Trolltyg i tomteskogen. Hoppas barnbarnen tycker att denna blir rolig att se på i jul. Annars får jag väl titta själv, för jag tycker den är väldigt rolig :D

Ha' det bra ute i snöovädret om ni nu har någon snö..........

2 kommentarer:

  1. Åh, den blir jag också sugen på att skaffa!

    SvaraRadera
  2. Ja, den är ju så rolig och kan ses om och om igen, finns på CDON.COM :)

    SvaraRadera