tisdag 6 augusti 2019

Ett mörker mitt ibland oss av Mari Jungstedt, Albert Bonniers förlag

Under havskappseglingen Gotland Runt blåser det upp till storm och masten knäcks på en av de favorittippade båtarna. Besättningen tvingas söka skydd i en vik med lugnare vatten. I strandkanten ligger en död man med krossad skalle, munkavle och bakbundna händer.


Kommissarie Knutas kastas in i en halsbrytande mördarjakt som mitt i den gotländska högsommaridyllen leder honom in i ett mörker han aldrig kunnat föreställa sig.
Kopierat Adlibris

Det är ett drygt år sedan jag läste den här boken nu, tyvärr ligger jag ju såååå mycket efter på grund av allt som hänt. Men ska försöka skriva så gott jag kan efter det jag kommer ihåg.

Jag har läst alla Mari Jungstedts böcker och gillat dem mycket. Denna är inget undantag. Jag gillar när man får följa samma människor i böckerna. Jag tycker även om Jungstedts sätt att bygga upp historien, det får mig att vilja läsa och läsa. Dessutom är det korta kapitel vilket gör det hela lättläst. Dessa böckerna utspelar sig på Gotland och ger en speciell sommarkänsla. Bra att de kommer ut lagom till sommaren då. Jag ser alltid fram mot nästa bok när jag läst sista sidan av dessa böcker. Rekommenderar varmt Mari Jungstedts böcker.

Betyg 4,5 av 5

Tack till Albert Bonniers förlag för boken

Detta var en KORT och GOTT recension för att försöka komma ifatt.

2 kommentarer:

  1. Denna har jag precis läst och den var riktigt bra. Jag håller med dig i det du skrev om Mari Jungstedts böcker. Stor kram till dig med tanke på allt du har gått igenom, var rädd om dig <3

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du, det värmer verkligen. Kram till dig med <3

    SvaraRadera