söndag 11 mars 2018

Sändebudet av Gustafson och Kant, Bokfabriken

Den erfarna kriminalinspektören Solbritt Andersson står inför sin svåraste utmaning hittills. Hon och hennes kollegor arbetar med en omfattande utredning av företaget Rankena Tech, som bakom de putsade fasaderna tycks ha vida förgreningar till internationell brottslighet. Polisen närmar sig ett genombrott i fallet, men blir alltmer frustrerade över att de ständigt ligger steget efter. Finns det läckor eller infiltratörer i Norrtälje polishus?

Samtidigt hittas ett lik guppande i hamnen vid Svartklubben utanför Singö. Har offret, en tillbakadragen man som bott vid havet i hela sitt liv, verkligen drunknat på grunt vatten? Vilka är hans kopplingar till öns militära förflutna och till den charmante och maktfullkomlige prästen i Singö kyrka?

Kopierat Adlibris

Denna den tredje boken om Singömorden är den avslutande delen. Men jag hoppas verkligen att vi får träffa Solbritt och hennes fina man igen. Dessutom gillar jag hennes kollegor som löser mord på ett lite annorlunda sätt. Jag har fått många härliga lässtunder med dessa böcker och vill så klart ha fler. I just denna boken blev jag lite äcklad och frustrerad av prästen Allan, väldigt obehaglig karaktär.
Böckerna är spännande även om denna var något trög....den kom inte igång riktigt tyckte jag. Men huvudkaraktärerna är helt underbara och storyn är som sagt spännande.
Eftersom det var ett bra tag sedan jag läste den här så vet jag att det kommit ut en ny bok med Solbritt, Änglabarnet. Den har jag så klart läst och skriver om längre fram.
Rekommenderar jag dessa böcker? Självklart! Här är mina recensioner om tidigare böcker i serien Singöspionen och Mordbrännaren.

Betyg 4 av 5

Tack Bokfabriken för recensionsexemplaret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar