torsdag 10 september 2015

På böljan den blå

Då har vi varit iväg på vår resa till Polen, som jag skrev om tidigare. Som alltid var det skönt att komma iväg och bara koppla av och inte ha några måsten. Även om det kan bli lite långsamt stundvis på båten som man ju vistas på i 24 timmar. Det finns inte sådär väldigt mycket att roa sig med förutom att shoppa, äta och dricka. Och det kan man ju inte göra 24 timmar. Det finns ett Spa ombord och även spelmaskiner eller vad det heter, men det var/är inget som lockar mig. Möjligen skulle jag kunna tänka mig en massagebehandling på deras Spa men det fick vara denna gången. Däremot är färjorna väldigt fina, det är rent och snyggt och bekväma sängar. Jag hade min läsplatta med mig och läste ur Marianne Cedervalls nya bok

Den var riktigt spännande och jag har kommit en bit in i den. Egentligen skulle jag ju läsa ut dom böcker jag börjat på, men det var lättare att ta med plattan :) 

Vi hade som sagt en trevlig resa men ute på havet blåste det ganska ordentligt så det gungade mycket. Jag har som väl är inte anlag för sjösjuka, men jag var orolig för min mor som är över åttio år och hade väldigt svårt att hålla balansen. Jag kände mig rätt nöjd när jag fått henne i säng på kvällen utan att hon hade ramlat. Men havet rår man ju inte över och det var inget som det hade sagts något om innan, att det skulle blåsa så mycket. Men allt gick ju bra och det är huvudsaken :) 

Här är en bild på Stena Vision och systerfartyget Stena Spirit

Stena Vision i hamn

Vår hytt, vi brukar välja en lite bekvämare med tv och möjlighet att koka kaffe eller te.
Här kan man sitta om vädret är fint, utomhus på däck.
Lite barhäng kanske....med fönsterutsikt
Bildkollage
Shopping.....
Shopping......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar