söndag 5 april 2009

Vårplantering, Våryra och okopplade hundar



Idag har vi planterat lite fina vårblommor, nåja ska sanningen fram så var det min man som planterade och jag som pekade....med hela handen :). Det som planterades var penséer, påskliljor och så ett litet miniträd eller kanske det är en buske, i Zink-krukan, den heter i alla fall Risvide. Låter inte så fint men den är rätt söt :).
Så planterade vi den här (fortfarande min man) det är en Hängsälg. Den ska bli så där grön och fin med hängande långa gröna stänglar som hänger ända ner till marken och så små vide-kissar och gula blommor på våren. Enligt beskrivningen.....om det blir så hemma hos oss återstår ju att se ;).
Ikväll har vi varit på Våryra i Sparresalen och njutit av skönsång och spex av Sandgrenska Manskören. Det var en riktigt trevlig kväll.......................men så hände något
När vi var nästan hemma så är vår korkade granne ute med sin, eller egentligen dotterns, hund som inte var kopplad, och hunden springer ut framför vår bil så att vi fick tvärnita. Hunden går många meter bakom sin förare, så han har inte en susning om vad som händer. Först blev jag livrädd sedan blev jag riktigt förebannat arg. Då är jag inte att leka med, så gubben fick sig en utskällning som han sent ska glömma. Jag fattar inte varför det ska vara så j**la svårt att ha sina hundar i koppel, särskilt när man inte har nå'n koll på dom. Jag har ändå bett honom vänligt förut att ha hunden kopplad eftersom den springer omkring hur som helst och är en fara både för sig själv och andra......människor är konstiga ibland.......
Tråkigt slut på en annars härlig dag.
Ha' det bra

2 kommentarer: