söndag 11 november 2018

Sthlm grotesque av Hanna Lindberg, Norstedts förlag

Guldkocken är krogarnas egen Oscarsgala och alla som räknas är på plats. Även den egensinniga journalisten Solveig Berg. Kvällen slutar i kaos när en okänd gärningsman skjuter hennes chefredaktör. Solveig börjar gräva i fallet, men ju närmare sanningen hon kommer, desto farligare blir det. Vem försöker tysta henne?

Kopierat Norstedts förlag

Den här boken fick jag för ett bra tag sedan och läste ganska snabbt eftersom den lät så spännande. (Jag ligger ju ohjälplig efter med mitt skrivande här, tyvärr) Men jag behövde bara läsa baksidestexten för att direkt hamna i bokens rafflande tempo igen. Miljön är väldigt spännande och lite annorlunda mot de flesta deckare. Karaktärerna i boken gillade jag mycket, kanske inte riktigt alla....
Jag har inte läst författarens första bok Sthlm confidential, men det är inget som stör när man läser denna. Jag fångas från första sidan och är fast till den sista. Nu väntar jag bara på nästa bok. Rekommenderar varmt!

Betyg 4,5 av 5

Tack till Norstedts förlag och Hanna Lindberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar