måndag 12 december 2016

Dödlig avundsjuka av Ramona Franson, Anomar förlag

När en ung kvinna hittas mördad i karpdammen vid Sundsby Säteri på Tjörn startar utredningen som kommer att bli Greger Thulins sista fall som spaningschef på Grova brottsroteln i Göteborg. Utredningsteamet får huvudbry när historien om vad som hände kvinnan under hennes sista tid i livet visar sig ovanligt svår att fastställa. När polisen hör ryktas om att droger kan vara inblandade i fallet blir det tvära kast i utredningen och villospåren byts ut mot ny energi inför jakten på sanningen. Den mördade kvinnans mor och väninnor försöker i oredan finna vägen tillbaka till ett normalt liv med studentexamen, men livets blir aldrig sig likt igen.Samtidigt utvecklas livet på Grova brottsroteln med både stundande pension, sjukdomar och romantik. Kommer detta påverka utredningen?

Kopierat Anomar förlag

Detta är andra boken jag läser av Ramona Fransson som skriver verklighetsbaserade böcker. Den första jag lästa var Gift med djävulen och den har jag skrivit om här.
Den här boken som bygger på ett väldigt tragiskt fall griper tag i mig från första början. Karaktärerna är väl beskrivna och man lär sig tycka om dom, en del mer andra mindre. Men det dom har gemensamt är en stor personlighet. Historien i boken utspelar sig i Göteborg men även en del på Kreta. Jag tycker mycket om Ramona Fransson sätt att bygga upp berättelsen, det får mig att känna med personerna och historien på ett speciellt sätt. Det blir mycket spännande och väldigt svårt att släppa boken några längre stunder. Jag rekommenderar varmt dessa böcker till er som gillar bra spänning. Jag ser fram mot fler böcker av författaren.

Du kan köpa boken här.

Betyg 5 av 5

Tack Ramona Fransson och Anomar förlag för recensionsboken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar