söndag 3 juli 2016

Skugghäxan av Katerina Janouch, Piratförlaget

Cecilia reser ensam till kärlekens stad Paris, där hon upplever ett oförglömligt romantiskt äventyr och tillbringar en vecka på egen hand långt från vardagen.
På planet hem möts hon av nyheten att dottern Gretas bästa vän – en flicka vars familjeförhållanden är allt annat än lätta – har försvunnit spårlöst.
Cecilia slungas in i oron över den saknade flickan, arbetet på förlossningen och de bekymmer som drabbat flera av medlemmarna i hennes stora familj.
Sökandet intensifieras och snart kryper det fram att Greta kan ha något med försvinnandet att göra – vad är det hon döljer?
Kopierat Piratförlaget

Detta är den nionde boken om Cecilia Lund och hennes familj. När jag slår mig ner för att läsa boken är det som att träffa en kär gammal vän. Jag har blivit riktigt fäst vid Cecilia och hennes äventyr. Jag har ju inte riktigt läst alla böcker i serien från början, men har ändå kommit in i handlingen och karaktärerna. Jag bara älskar det. Det är alltid ett aktuellt ämne som tas upp i böckerna, denna gång handlar det om en försvunnen flicka och den röriga familj hon växer upp i. Dessutom får vi en rejäl dos av relationsfrågor när det gäller man/kvinna, syskon, förädlar/barn och kollegor och så en liten portion sex. Allt beskrivet på ett mycket bra sätt som gör igenkänningsfaktorn hög. Jag har skrivit om bok nummer åtta här. I det inlägget hittar ni länkar till övriga recensioner i serien. Jag tycker absolut att ni ska läsa dessa böcker om ni inte tidigare har gjort det. Själv tänker jag vänta ivrigt på nästa då denna slutade med en cliffhanger.

Betyg 5 av 5

Tack Piratförlaget för boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar