lördag 1 mars 2014

Mitt "bibliotek"

Nu är det äntligen färdigt, mitt mycket efterlängtade rum med bara bokhyllor och böcker. Jag är mycket nöjd. Så här blev det, lite dåliga bilder, tagna med mobil……





Ja, detta var tre bilder på det rum som numera rymmer mina romaner, barn- och ungdomsböcker och facklitteratur. Det finns lite luft i hyllorna så att jag har utrymme att handla fler böcker. Man kan dessutom i dessa hyllor, Ikeas Expedit, sätta böcker i dubbla rader, så nu ska väl ändå utrymmet räcka ett tag :D



Här i dessa tre stora skåp med praktiska glasdörrar har mina deckare fått flytta in. Här finns det också luft mellan böckerna så det finns utrymme att fylla på. Bokskåpen finns i sovrummet så att spökhistorierna har möjlighet att påverka drömmarna haha.

Det har varit ett hästjobb att flytta runt på och sortera alla böcker som tidigare stod lite huller om buller i de tre glasskåpen och ett par andra hyllor i huset. Men jag är nöjd och glad och tacksam över att det blev så bra som det blev :)

2 kommentarer: