onsdag 2 december 2009

Vart tar tiden vägen???

Tiden rusar iväg. Trots att det ibland känns som om det går i snigelfart så går dagarna ändå på något vis och vi är nu inne i december, årets sista månad.......För min del har sista veckorna mest handlat om att försöka hinna med det som ska göras här hemma och det som mamma behöver ha hjälp med när hon kommer hem till helgerna. Detta är vad min ork klarar, för med ständig värk så orkar man inte så mycket mer än så tyvärr. Jackan som jag skrev om tidigare fick jag en ny dragkedja i, och efter lite tjafs så stod Jansens för arbetskostnaden och jag för dragkedjan som kostade 75kr......Ja, jag vet inte vad man ska säga, jag begärde ju en speciell dragkedja så ok, men ändå en ny jacka ska väl ha en ordentlig dragkedja från början kan man tycka......
Har iallafall hunnit med att träffa lilla Tindra några gånger, hon är så rolig nu, pratar hela tiden och hittar på massa bus, Sist vi passade henne en stund så försvann hon plötsligt, då hade hon gömt sig bakom en hörna, när jag ropade och undrade var hon var så satt hon där på huk och sa DÄÄÄÄR med ett stort skratt. Sedan sprang hon och gömde sig på ett nytt ställe, 15 mån och hur kul som helst :) Vilken tur att jag har henne som lyser upp mitt liv. Ja det lät ju patetiskt, men det blir faktiskt enformigt att bara gå här hemma och inte ha så mycket annat att göra än att jaga damm. Men snart är det jul och då kommer alla barnen hem och då får jag träffa de andra små barnbarnen också :) Fast de är ju inte så små precis........men dem kan man ha roliga pratstunder med :) , så det ska bli kul ...........


Ha' det bra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar