onsdag 6 maj 2009

Små äckliga kryp



Dessa äckliga kryp är inte roliga........i gårkväll när mannen sov och Gibson hade varit ute ville han gå in till husse och vila och passade då på att lägga sig i min säng som ju var ledig. När jag sedan gick och la mig såg jag, som jag tyckte, ett "ludd" på täcket (är ju lite halvblind utan glasögon). Fast när jag skulle plocka bort "luddet" så rörde det sig....nee..snabbt öka på belysningen och på med glasögonen och får se att det är en äcklig fästing. Dessa går inte att döda genom att försöka klämma på dom nejdå!!! icke! Så fånga den lilla otäckingen i putsduken till glasögonen och springa ut i köket och jaa, sätta eld på faanskapet och sedan spola ner den i vasken. Fy vad grymt kanske nån tycker, men det e lika grymt när dom suger blod på hundar, katter och människor och gör dom sjuka, så det så! Den lilla otäckingen hade förmodligen följt med Gibson in, men han hade fått sig ett par citronpuffar från sitt "skällhalsband" och fästingar gillar inte stark citrondoft, så då kröp den ner i min säng istället och skulle väl invänta ett nytt offer. Tur att jag är så petig med "ludd" och sånt, annars hade den förmodligen satt sig på mig, örk och tvi, jag ryser i hela kroppen vid blotta tanken. Nu tänker jag undersöka min säng extra noga i fortsättningen. Fast Gibson ligger inte där så ofta, bara någon gång ibland och det tycker vi att han kan få. Han vill ju bara kela lite :)


Ha' det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar