måndag 28 juni 2010

Smått och gott från midsommarhelgen


Ja, så har det varit Lövmarknad och Midsommar och barn och barnbarn har varit hemma och firat. Allt var trevligt och till belåtenhet, tror jag :) Lövmarknaden är ju som den alltid är, mest skräp och packat med folk så man knappt kan ta sig fram, men ändå måste man dit en sväng. Jag köpte mig två skärp och mannen köpte Foppatofflor. Jag var helt slut när kvällen kom, dessutom skulle jag upp i ottan eftersom min kära mor skulle akutopereras klockan sju på midsommaraftons morgon och naturligtvis var det jag som skulle köra henne dit, vem annars ;) Operationen gick lyckligtvis bra, kanske det äntligen kan läka NU DÅ!!!!

Efter den obligatoriska sillmiddagen på midsommaraftonen så spelades det Kubb här men fy vilket trist spel, eller så beror det på att jag inte kan träffa de där tjocka pinnarna med de där smalare, hahaha. Nåja, på kvällen så invigde vi vår nya grill som vi köpte ett par dagar före midsommarhelgen, en Landman blev det
Vi fick också i oss en hel del gott kaffe från den här maskinen som vi också köpte inför helgen. Leo handlade med sig kaffekapslar från Stockholm så det var bara att dricka :) Så smaskigt.........




Nej nu ska vi dricka kaffe, på återhörande :)

Ha' det bra

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också att kubb är fruktansvärt trist ;)
    Hoppas din mor kryar på sig!

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det finns fler än jag som tycker att kubb är trist :)

    SvaraRadera