torsdag 2 juli 2009

Kaos

Ja, igår fick vi då vår försenade leverans från Villab Garden. Och då var de minsann inte sena......Jag, som är en typisk nattmänniska vaknade vid 10-tiden. Mannen brukar ringa och väcka mig då, men nu vaknade jag av mig själv, så jag stiger upp och går ut i köket. Efter ett par minuter ringer telefonen. Jag svarar, helt säker på att det är Sven, men hör en helt annan mansröst på andra sidan. Nu kommer jag till dig om ett par minuter, kan du bara säga hur jag ska köra där inne i villakvarteret säger han på bredaste skånska. VAAAAA, NEEEEJ, INTE NU, skriker det inne i mitt huvud. Jag börjar stamma lite lätt, men ni skulle ju inte komma förrän efter klockan ett. Min man är inte hemma nu! Försökte jag desperat. Det gör ingenting fortsätter han på sin skånska, det fixar du och jag själva och så lägger han upp ett gapskratt. Nu står det HJÄLP med röda stora bokstäver inne i mitt huvud! Jag får ur mig en vägbeskrivning. Lägger på luren. Häller i mig ett stort glas vatten. Springer in på toa. Sliter av mig nattlinnet. Drar på mig ett par shorts och första bästa tröja jag kan se. Drar en borste genom håret. PHU! Lagom till jag kommer ut i hallen igen så hör jag ljudet av en långtradare utanför. Jag lyckas på något mirakulöst sätt få hunden att stanna på insidan medan jag själv går ut med ett stort leende på läpparna (som om jag hade varit vaken sedan sju eller nåt). OJ, vilken stor bil du har, hehe, hasplar jag ur mig. Jä dein ei eintei leitein, eller hur nu skånska låter i skrift. E de din bil de där säger han och pekar på Toyotan. Japp, säger jag. Ska flytta den eller? Ja om du e rädd om den hehe, säger han då. 10 minuter efter det att man har vaknat ska man behöva sätta sig i bilen och backa bort den till parkeringen. Det får väl ändå vara nån måtta på vad man kan begära. SUCK! In igen hämta bilnycklar, stoppa hunden från att smita ut, ut och flytta bilen, nu med ett något mindre leende på läpparna. När han körde fram bilen så tog den upp hela framsidan av vår tomt. Sedan fällde han upp taket på sin jättebil, och drog bort sidorna, fällde fram en stor kran och lyfte av grejorna. Sedan skulle jag skriva på ett leveranspapper. Tog pennan han räckte fram och började skriva, då sa han ; har naglarna vuxit eller ska det bara va färg i toppen? Det ska vara så, svarade jag. Jaha, gör du det själv eller. Nä, det måste man ha hjälp med vet du sa jag :). Då undrade han vad det kostar. När han fick svar på det så säger han; Ja, varför ska Sven ha det lättare än alla andra karlar!? Jag måste säga att det var j*****t svårt att hålla sig för skratt tills han hade backat ut sin stora långtradare från gatan. Vad lär man sig av detta då? Lita inte på leveranstider och stiga upp lite tidigare på morgonen kanske :=), sist men inte minst karlar är ett släkte för sig ;)





Ha' det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar