onsdag 4 november 2009

Dålig service!!!!!!

I slutet av september köpte min snälla man en ny jacka till mig på Jansens. Igår tog jag på mig den för första gången, satte mig i bilen och körde mamma till Växjö. När jag kom fram och skulle ta av jackan upptäckte jag att dragkedjan hade delat på sig nedtill. Det var helt omöjligt att dra den rätt igen, så jag fick kliva ur jackan.........och så fick jag hålla på hela dagen, kliva i och ur jackan. Jag, min mamma och min kusin försökte alla att få ordning på dragkedjan vid flera tillfällen under dagen, för det såg ju inte klokt ut och dessutom var det kallt när jackan inte gick att stänga ordentlig. Det såg ut som när man knäpper "sup" ungefär :( Idag åkte jag och min man in till Jansens och visade detta problem och ville ha en lösning. Biträdets lösning var att hon med full kraft slet i dragkedjan så den kom på rätt "köl" igen och så tyckte hon att den var lagad......Då skrattade min man åt henne och sa att det där kommer ju inte att hålla. Jodå tyckte hon och drog några gånger upp och ner och så delade sig kedjan igen........Jag ska prata med chefen sa hon då och försvann med jackan under armen...........kom tillbaka och meddelade att de hade fått en reklamation tidigare på en likadan jacka, så dom skulle byta grejen man drar i så skulle problemet vara löst. Nu tyckte inte vi att detta skulle lösa problemet, eftersom det då fortfarande ju skulle vara samma klena kedja, så vi tyckte att de skulle byta ut den och då sätta i en delbar kedja. Då får ni betala det själva, sa hon, inte så vidare värst vänligt. Min man tyckte att detta var dåligt och att Jansens iallafall skulle stå för åtminstone en del av kostnaden..........Ska fråga chefen sa hon igen då, och försvann. Kom tillbaka och meddelade att Jansens kunde tänka sig att stå för 50kr av 175kr. Så vi får alltså betala 125kr plus kostnaden för själva dragkedjan.......suck........Vad är detta för dålig service......Sälja en jacka (kostade 1300:-) med en dragkedja som inte ens håller 1,5 timmar medan man sitter och så ska man som kund betala för reparationen.............urdåligt tycker jag......vad tycker ni?



Ha' det bra

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att du hade hittat min husblogg! Toarullehållaren kommer från IKEA, om du känner till dem? ;-)
    De måste ge dig pengarna tillbaka eller laga jackan åt dig om den är felaktig. Det står i konsumentköplagen, så det är inget att diskutera.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja Ikea har jag hört talas om ;)Ska kika där nästa gång jag kommer dit. Jag ska påpeka detta om konsumentköplagen för affären när jag hämtar jackan, tack för hjälpen :) Kram

    SvaraRadera